Persil

Pătrundeți în istoria Persil

Din 1907

1907 - Persil, primul detergent din Germania care spală singur.

În 1907, chimiștii de la Henkel au reușit să revoluționeze spălatul rufelor. Ei au combinat silicatul de sodiu cu perboratul de sodiu, amestec ce eliberează, în timpul fierberii rufelor, particule fine de oxigen. Spre deosebire de clorul utilizat până în acel moment, acest lucru are ca rezultat o înălbire fără miros și delicată cu materialul textil. Un alt rezultat este eliminarea manevrelor extenuante și consumatoare de timp de frecare și învârtire rufelor pe care le făceau gospodinele. Se naște primul detergent care spală singur: Persil. Primul anunț publicitar apare pe 6 iunie 1907 în ziarul din Düsseldorf. Apoi Persil își face loc în comerțul cu amănuntul, ambalat în cutii de carton subțire având hârtia de ambalaj tipărită realizată și completată manual.

1922 - Doamna în alb lansează campania sa publicitară pentru Persil.

Cine nu o cunoaște pe ea, pe doamna îmbrăcată complet în alb, cu un ambalaj de Persil în mâna stângă? A fost creată în studioul artistului berlinez Kurt Heiligenstaedt, un cunoscut autor de benzi desenate. În 1922 i se solicită să deseneze un poster Persil. Weisse Dame (Doamna în alb) nu este în niciun caz creația imaginației sale, ci este, mai degrabă, prietena de 18 ani a artistului. Împreună cu ea, Heiligenstaedt cumpără o rochie albă de la o casă de modă din Alexanderplatz și o pune să pozeze ca model, cu o pălărie florentină și un ambalaj de produs. Din acel moment, rezultatul decorează indicatoarele smălțuite, posterele, frontoanele și ceasurile stradale. Weisse Dame (Doamna în alb), cu diverse tipuri de femeie și cu diverse haine, în funcție de modă, rămâne imaginea publicitară centrală a Persil pe parcursul mai multor decade.

1950 - Războiul se termină, Persil revine.

Se pare că toată lumea aștepta acest lucru: De-abia a revenit Persil în magazine după terminarea celui de-al doilea Război Mondial, că se vinde rapid, până la 75 la sută. Pentru mulți dintre oameni, Persil înseamnă revenirea la normalitate, la pace. „Încă o dată, Persil sosește de la Düsseldorf”, anunță un banner gigantic deasupra podului peste Rin. Numele produsului este readus în mintea germanilor cu reclame cu neon, fanioane și postere.  Formula detergentului a fost modificată foarte puțin: Au fost adăugați agenți de luciu, pentru a da rufelor un alb și mai curat.

1959 - Persil 59 – cel mai bun Persil de până acum.

Primul detergent sintetic de mare putere din Germania este furnizat tot de Henkel. Pentru a corespunde anului lansării, este denumit Persil 59. Surfactanții anionici sintetici, un intensificator de spumă și un parfum pentru prospețime reprezintă noile ingrediente al celui mai bun Persil creat până atunci. Cel puțin aceasta a fost promisiunea publicitară transmisă utilizatorilor în cadrul unei campanii pe scară largă, în tipărituri, la radio și la televizor. Pentru prima dată, o agenție profesionistă de publicitate este responsabilă pentru prezentarea mărcii. Pe lângă formulă, ambalajul Persil a fost modificat în mod vizibil.

1970 - Persil 70 – fără îndoială: „Cel mai bun produs al nostru”.

În 1970 are loc campania de promovare „Cel mai bun produs al nostru”, cu un succes copleșitor. De atunci, este imposibil să te gândești la reclamele Persil fără banda roșie, care acum decorează cu regularitate cel mai bun produs Persil al momentului. La sosirea lui Persil 70 în magazine având un design schimbat al ambalajului, el va fi disponibil nu doar în Germania ci în aproape toată Europa.

1973 - Persil. Ceva pe care te poți baza.

Odată cu introducerea acestui nou Persil, numele produsului pe ambalaj apare fără indicarea anului, regula rămânând până în prezent. În schimb, a fost introdus un nou slogan în campanie, unul care va fi prezentat utilizatorilor pe termen lung: Persil. Ceva pe care te poți baza.

1986 - Persil fără fosfați – progres pentru mediul înconjurător.

Protecția mediului înconjurător devine, în anii ‘80 un subiect tot mai important. În cadrul Henkel, acesta are, deja, un istoric lung: Încă de la începutul anilor ‘50 s-au făcut încercări de cercetare a biodegradării surfactanților. În 1966 s-a născut proiectul de cercetare „Înlocuirea fosfatului”. Deoarece atât surfactanții, care desprind murdăria de rufe cât și fosfații, care dedurizează apa, poluează apele planetei.  Cercetătorii reușesc să creeze surfactanți care sunt din ce în ce mai biodegradabili. Iar pentru fosfați, cercetătorii găsesc chiar un material înlocuitor: Zeolith A (Sasil®). Este înregistrat un brevet în 1973.

1987 - Persil lichid – alternativa la pudră.

Din nou, Henkel extinde gama Persil - de această dată cu un produs care va revoluționa o zonă de nișă a pieței de detergenți: Persil lichid.

1999 - Persil Sensitive: pentru persoanele cu pielea sensibilă.

Special pentru persoanele care au pielea sensibilă sau suferă de alergii, Henkel a dezvoltat, alături de Asociația Germană pentru Alergii și Astm [Deutscher Allergie- und Asthmabund e.V.] un produs care, pe lângă performanța obișnuită de spălare, este și foarte îngăduitor cu pielea: Persil Sensitive.

2003 - Persil Color – „performanțe sporite la 40° C”.

În acel an, Persil dezvoltă noul Persil Color, care la doar 40° C elimină în mod clar petele rezistente de pe rufele dvs., mai bine și totodată mai delicat cu fibrele, forma și culoarea rufelor dvs.

2006 - Persil cu parfum de Silan.

Acum există combinația dintre curățenia în adâncimea fibrelor și unda de Silan, rezultând parfumul special și experiența catifelată a Persil - o experiență unică a sentimentului de bine în haine proaspăt spălate: Inovatoarea versiune de Persil „cu o undă de Silan” completează gama detergentului nr. 1 în Germania, oferind astfel o impresie nouă de curățenie, catifelare și prospețime.

2007 - Persil împlinește 100.

Persil sărbătorește 100 de ani și se prezintă pe piață cu un design nou și modern și cu formule îmbunătățite.

2008 - Persil GOLD cu formula Cold Power.

Persil Gold îndeplinește cele mai ridicate cerințe de calitate ce pot fi cerute de la un detergent. Acesta asigură o curățenie ce radiază și păstrează culorile strălucitoare ale hainelor chiar și la temperaturi foarte scăzute, datorită formulei sale pentru spălare cu apă rece. În plus, economisiți energie și protejați, astfel, mediul înconjurător.

2009 - Mic, puternic, randament super ridicat.

În iunie, Persil lansează noul său super concentrat ActicPower. ActicPower este disponibil în variantele Universal și Color și asigură de la doar 15° C culori strălucitoare și curățenie ce radiază. Recipientul comod de 750 ml are același randament ridicat ca cel al gelurilor anterioare, aceasta deoarece ActicPower este extrem de concentrat și este necesară o cantitate mai mică decât cea dintr-un capac pentru a obține rezultatul obișnuit al unei spălări.

2011 - Doar rufele curate pot străluci cu adevărat.

Din acest motiv, există acum un Persil cu noua formulă pentru strălucire, începând cu februarie 2011. Elimină chiar și cele mai mici particule de calcar și de funingine și redă strălucirea rufelor. În acest mod, rufele nu doar rămân frumoase mai mult timp, ele vor străluci ca în prima zi. Iar etichetele vor scânteia de acum înainte, având un falnic design în culori, cu o nouă configurație.

2011 - Persil Black Gel: chiar și negrul este scos în evidență.

Datorită formulei sale speciale de lungă durată, pentru rufe negre, inovatorul Persil Black Gel oferă protecție specială pentru materialele textile negre sau în culori închise. Acestea sunt protejate de decolorare chiar și după mai multe cicluri de spălare, păstrându-și astfel culorile un timp mai îndelungat. Totul pentru a vă bucura de frumosul negru al hainelor dvs. preferate pentru mult timp de acum înainte.